HUMOR

INLEIDING
Dit gedeelte is expliciet bedoeld voor onderwijsgevenden, begeleiders, coaches en begeleiders in sportclub of vereniging. Als ouders of jongere is het raadzaam om deze begeleiders op dit gedeelte van de website attent te maken. Voor algemene informatie kunt u terecht bij het thema.
HUMOR
Humor is het vermogen om iets wat grappig, amusant of geestig is aan te voelen, te waarderen of tot uitdrukking te brengen. Humor kan ook een aanduiding zijn van de expressie van iets komisch of grappigs in woord, daad of geschrift.
VOOR DE DOCENT
- Lees vooral het algemene gedeelte van dit thema
- Humor is nuttig
- Een leraar met een lachspierblessure is een ramp
- Humor haalt de spanning weg
- Een docent met humor wordt gewaardeerd door jongeren
- Humor beïnvloedt motivatie – plezier in leren – leerresultaten
- Humor leidt tot een positieve stemming in de klas
- Door in de lach te schieten bij een grap van een leerling toon je je menselijkheid
- Humor is een onderdeel van interpersoonlijke competenties
- Humor is een belangrijke sociale vaardigheid
- Humor is een teken van emotionele intelligentie
- Humor creëert een ontspannen en prettige sfeer in de klas
- Humor kan heel goed helpen bij het omgaan met stress
- Humor moet met mate ingezet worden
- Gebruik humor met de juiste intentie
- Sarcastische, zwarte of kleinerende humor is uit den boze in de klas
- Een verbale grap werkt beter dan een cartoon
- Humor mag instructie of de les niet in de weg staan
- Je moet in staat zijn om na een grap de klas weer aan het werk te krijgen
- De leraar die het laatst lacht, lacht het best
WIST JE DAT
- Je jezelf niet kunt kietelen?
- Je niet boos kunt worden op iemand die de slappe lach heeft?